Sunday, November 16, 2008

ayahku mengamuk lagi...

pagi ni pepagi lg kakak aku yg kt cheras tu skype...smlm kul 11 ayah call dia..mengamuk psal adik bongsu merangkap anak ayah yg sesatunya lelaki tepon citer psal nk beli keta...perggh...angin satu badan orang tua tu..yg jd mangsanya kakak aku tu lah..pot pet pot pet & dgn erti kata lain mintak nasihatkan budak yg eksen giler tuh..gaji brape sen nk beli keta..x pasal blm abis ckp, ayah aku yg sememangnya angin satu badan matikan hphone..amik kau..nk beli keta ..belagak cam gaji 3k..bajet gaji dia byk sgt..eksyen nk pkai putra yg 2 pintu tuh...perggghhh..taste baik nyer..org muda...

dalam 2 bln ni,adik pompuan aku yg kt penang kluar ura2x nk amik keta..ayah bising gak..itu lg dasyat..keja blm smpai sbln, dh kluar angan nk pakai keta..last2x moto je yg dia dpt skrg (padahal bkn pakai duit ayah 10sen pun)..org tua..kalo nk buat ape2x x citer@ berbincang ngan dia, mula la dia mengamuk..kluar mcm2x..aku x tahan..yg sedapnya dia sound kalo buat ape2x x britahu aku, jgn cari dia kalo jd ape2x @ ada masalah di kemudian hari..

yg membuatkan ayah lagi naik antu, dlm sebulan ni aku yg pas citer kt kg pasal nk amik myvi..siap tanyer mek nk kaler itam ker putih..tup tup smpai gak citer kt ayah..ada la manusia yg hntr pesan ayah, 'tlg bagitau yati simpan duit 10k dulu, baru amik keta'..haru.....aku gelak guling2x...

moral of the story,
mamat@ adik laki aku : biarpun gaji 1.3k, belagak gak nk pakai keta, dhlah dpt motor free dari kakak sulung aku + duit ayah, plus skrg dh buat loan bank pertanian 10k (xtau dia buat ape duit tu), ada hati lg nk buat loan beli keta...bajet kerja kerajaan..huh..x heran aku...eksen itu penting!!!!

mejun@ adik pompuan aku : gji byk dr kitorang sume sbb dia engineer..lg high taste..ckp kalo aku nk keta, aku x pndang yg lain, nk beli merz jer (kentut)..aku mmg bagi sebijik atas muka dia..mmg anti giler baban ngan ayah..dia slalu buat keja tanpa pengetahuan org tua tu..suka cari psal..kalo ayah marah dia, rela dia x tepon & bercakap ngan ayah..apa dia peduli ayah marah atau ckp apa2x atas muka dia...buat muka bodoss jer..pas tu mulalah dia ngadu kt semua ayah cm tu cm ni...dh dia pun satu..bukan x tau ayah dia mmg cm gitu..

aku...
sengaja aku kluarkan citer nk beli keta kt ayah time ni..bukan aku nk beli ari ni pun..kalo nk ikut sgt kata ayah mmg smpai ke sudahlah..aku amik moto dlu pun, dia bukn senang sgt..tp dh beli, elok jer..apa dia nk ckp lg..slalu kalo balik kg dia tanya, "moto kau tinggal kt maner", "bile abis bayar moto", "road tax tu jgn sampai mati"...kahkahkah...prihatin..siap suruh ckp ngn mamat lg "pegi basuh moto tu, jgn smpai berkarat"...klakar...

k.yah@ akak aku yg 2nd : dia mmg ngam kalo ngn ayah sbb kepala angin dia sama mcm ayah..tp kalo diorang x gaduh sudahlah...aku tak tau nk describe..buku bertemu ruas..dia dh kawen, xde la susah ati ayah nk pikirkan dia lg..laki dia ada kan...

k.yani@ akak aku yg sulung : ini lg besttt..skrg dia dh dpt keja kt kg..dh blh slalu gaduh dgn ayah. ada je yg dia x puas hati..tapi nk ckp kt dia pun xleh, kalo sesapa duk umah pun, rase aku gitu lah jdnyer...dia tu suke la beli barang kt dlm umah, beli almari, tukar sarung sofa, beli kabinet itu ini, slalunya ayah akan ckp "buat apa beli tu, tak payah.."tp dia beli gak..dtg lori antar, ayah aku lah tuakng yg paling kalut skali.."haa...sini, sini..almari tu letak sini.." siap tolong pasang lg...hahaha..lg la kakak ngn mek aku pandang slack...eh eh..dia yg lebih...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home