Monday, November 17, 2008

kerjaya duniawi....

pada aku, terdapat 2 jenis pekerjaan yg sempat diklasifikasikan oleh otakku buat masa skrg...

pertama,

kerjaya dunia yg dikerjakan bagi mendapatkan upah untuk menanggung kehidupan seharian iaitu yg berterusan yang mana memerlukan kita menggunakan minda @ berfikir (kolar putih).ini boleh dikatakan penat bekerja menggunakan otak yakni memerlukan kita memerah segala fikiran minda bagi menggerakkan kerja tersebut...

kedua,
kerjaya dunia yang juga dikerjakan semestinya bagi mendapatkan upah yang memerlukan kita menggunakan tenaga anggota tubuh badan (kolar biru) atau memerah keringat bagi menyiapkan kerja yg dipertanggungjawabkan.

kesimpulannya, biarpun pekerja kolar putih @ kolar biru, credentials merupakan surat akaun yg penting di masa sekarang utk menjawat jwtn penting dimana2x shj..that is the 1st thing..jika tiada yg satu itu, kita semua masih berpeluang menjawat jwtn yg baik yakni melalui pengalaman yg penuh di dada..

so, di manakah tahap anda sekarang? dua2x...yaa...very good!!!..kalo macam tu, belajarlah menghargai apa yg kita ada skrg..renung renungkan (ayat prof izi hj ali)..kalo yg kureng mana 2 tu, keep climb the stairs..semog smpai ke mercu kejayaan & jgn lupa jenguk ke bawah utk melihat apa yg sepatutnya mjdi tggjwb kita bersama..

semoga hidup kita di rahmati YANG ESA di dunia & akhirat...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home