Sunday, December 21, 2008

insiden jam 5

weekend this week, aku join family kakak ngn 3 lg family gi berkelah & mandi manda kat sungai chongkak...fuhh..aku ada citer baik punye (versi dafi) utk dikongsi utk tatapan semua yg membaca. lain hal, sila komen sendiri...

lepas mkn, mandi manda (fuhh...air dia sejuk giler ), sbb kitorang berjalan ke atas (xde la mandi air kencing orang..hahaha..)..ada la wt kerja menangkap ikan entah ape nama dia..(liar giler)..yg x dapat2x.. akak aku ckp standard la, ada orang pelihara..kalo bg makan gardenia, nak la dia...

insiden yg menyeramkan bulu roma, diorang ni plan nk g mandi, sambil nk wat balik seketul 2 batu sungai nk wt bertungku...dh siap mintak nk wt balik, siap bawa pisau nk sembelih tp nk seramnya, mula2x jumpa batu seketul, dh wt naik dulu, masuk dlm bakul, tapi dia asyik berbunyi..kriuk..kriuk..mula2x suma x perasaan.. sedap je makan bihun ngn sandwich, bajet hnset sape2x bunyi..suma buat dekkk je..cam bunyi katak pun ade...

tapi dah nak balik, bwk naik 2 ketul lg..letak atas simen, tmpat port kitorang tumpang duduk..dia nyer bunyi punyalah kuat..mcm bunyi batu tu berlaga dengan batu simen/marmar tempat kitorang duduk..yg geng sorang ni dh pucat..dia nampak batu tu bergerak, yg sorang lg asyik duk tanye hset sape yg bunyi..aku yg bermuka confuse hanya senyap...ape diorang ckp ni...mmg aku dgr gak bunyi tu, tp langsung x sangka, batu tu yg keluarkan bunyi...(aku ni kalo benda x nmpak, mmg aku takut), lps je diorang buat keputusan utk pulang balik batu tu, x jadi amik coz ckp x dpt kebenaran @ tuan dia marah, mula la aku berdiri bulu roma..nk tukar baju pun jd takut...

lps tu, kami berlima @ pompuan pegi la bilik salin baju kt chongkak tu, punyelahh gelap..orang sekor pun tadak...isyhh..seram buat kali ke2...3orang akak tu masuk bilik air..siram badan ngn air shower..aku ngn akak aku bukak baju kt luar sbb takut nk masuk...blk mandi kt umah..dh 3 orang kluar, aku baru perasan yg ada satu pintu lg yg xde org kluar@ tertutup..mcm ada org sbb air beg plastik kt bwh, 2 baju tersangkut tp x kluar2x..aku dh jeling kt akak aku, jeling kt pintu, akak aku pun br perasan, aku dh seram, cepat2x aku kluar..yg akak sorang lg join skali..yg dua lg still x perasaan aku rase, dlm kepala time tu, takut hantu je, punye la senyap sunyi..x bunyi ape2x..aku cakap ngn akak aku, kalo orang beranak pun, xkan x bunyi ape2x..kalo ada yg buang bayi pun, jgn la jumpa ngn aku...isyhhh...seram...

nk dijadikan cerita, lps insiden batu tu, jumpa la satu lg hantu yg sangat aku takut time tukar baju td...akak yg blum kluar tu agak nya dh perasaan dlm shower tu ada benda, diorang kluar citer kt laki yg melepak kt pondok berdekatan tmpat kami tukar baju...lepas tu diorang bising2x & tunjuk2x bila ada nampak hantu yg berlainan jantina kluar dr tempat tersebut...mmg sah, mana ada orang lain tadi..dlm hati aku menyumpah..bodos betul, kalo aku tahu mmg ada orang dlm tu, mau aku tolak je pintu tu, beria aku lari sbb takutkan benda lain...

aku ckp kt kakak aku, punyerlah berani budak berdua tu buat projek kt tmpat mcm tu, akak aku ckp, kalo gitu gayanya, setan pun takut pada deme.. kalo suma setan yg ada kt situ (yg semmgnya hasut manusia berbuat kejahatan), mungkinlah mereka pun bertepuk tangan. aku cuma risau kot2x ada yg sekor 2 jin islam terserempak dgn mereka berdua tu, mau kojol kt situ gak...elok je gi sergah..."hoi..buat ape tu"...tunjuk muka skit je...hahahaha....bau jd tragedi...kojol kt situ gak...padan muka....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home