Friday, January 9, 2009

1st crita sedih awal 2009...

kul 4.30..9 Jan 2009..ari jumaat..nenek sedara aku passed away..akak aku yg kol bagitahu..
innalillahhiwainnailaihirojiun...
dh tak de lg saudara nenek aku..nenek aku pun dh pegi last year..kitorang? tak balik pun..kalo balik pun sure x sempat tgk mayat sbb ayah aku ckp nk kebumi kul 10 mlm..nenek aku sendiri pun, ayah tak tunggu..kitorang balik suma dah siap..pegi tgk tanah je la semestinya masih merah..
buat nenek saudara aku, selain al fatihah, aku hanya mampu mengirimkan yasin jarak jauh..xpe, kerana aku pasti ianya pasti sampai walau dimana aku atau dia berada...

very bad news yg akak aku cerita, hati aku berdebar..bulu roma berdiri..aku baca yasin x sempat abis..aku melayan kakak aku cerita psal kejadian yg mengharukan hati sesiapa saja yg melihat..
cerita panjang, aku pendekkan saja..anak nenek saudara aku buat hal..setahu aku dia dh lama gaduh ngn mak dia..psal nenek dia jual tanah (dia tak bagi, sbb mungkin nak nak dia tanah tuh..)nenek sedara aku dh tua sangat..dia duk ngn anak pompuan dia setelah anak laki dia tu marah sgt ngn dia..tak g jenguk pun time sakit..

semalam dia meninggal, anak jantan dia buat hal..bwk lori kayu parking kau2x umah adik beradik dia (umah yg nenek saudara aku tggl)..dlm van kt belakang tu dia letak tilam..dia ckp kt suma org yg ada kt situ "mintak maaf la suma, kita nk amik mak nih..." dia terus mengangkat mayat naik lori kayu bawak balik rumah dia..nk uruskan kt umah dia..adik beradik dia ada yg melarang, ada yg dh menangis selokkkk...akak aku crita, mayat tu baru je lepas dimandikan, belum kapan lg..dlm hati aku, apa punya org la mcm ni...aku x paham...walhal anak2x dia pun menangis tgk ayah dia wt nenek mereka begitu...Ya Allah..

aku x nk crita byk lg..aku sgguh x paham dgn perangai umat manusia mcm ni..bodos x blh nk ajar..aku x tau nk ckp apa lg..speechlesssssss....

aku hanya berdoa agar roh nenek saudaraku (wak) ditempatkan di sisi roh2x org yg beriman..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home