Tuesday, May 12, 2009

suka @ benci..sila pilih yang mana satu untuk mendefinasikan aku..maksud aku definasi kamu di sini...

ola...aku terlintas sesuatu tika tgh drive nk g lunch td..tentang kedudukan kita kat sini..aku kata kita sbb bukan aku sorang..ada juga insan yg mungkin satu kontena dengan aku..atas satu tongkang yg masih blum pecah..isyaallah, tak pecah buat ketika ini...

bukan setakat terlintas je, aku juga suarakan pendapat ini pd sorang opis mate yg berangkat bersama menjamu selera td..

"ada 2 faktor je company nk uji kita..samaada timbun kita dengan kerja yg banyak atau tak bagi kita kerja langsung"...

dua2x tu boleh tunjukkan dia suka atau tidak dengan kita..strategi psyko kt sini..aku macam dpt baca skit..step by step..aku sedang belajar..

ya, cuba kamu pikir..

dia akan bg kerja banyak sampai kamu x larat, muntah @ mungkin darah tinggi & end of the day, kamu akan blah dengan sendiri sbb preasure..kalo x kna taiw xpe..ini kalo dah bertimbun kt bahu kamu bersama org yg menge'push' kamu hari2x, akhirnya kamu akan surrender...kalo bukan hr ni, mungkin esok lusa..sila tunggu, setakat mana yg kamu mampu tanggung...

the other situation, dia tak bagi kamu kerja langsung..mmg benci..jd kamu paham2x sendiri..jenguk2x job street kalo rase dh kronik sgt..nothing to do it ma....

moral, bagi aku kebanyakan orang..blh dikatakan 80% yg bekerja mahukan kerja yg biasa2x..cam kerja org gomen..slalu mmg orang melayu suka..8 to 5, xde org call malam2x..sbtu ahad off..ms utk family, anak2x..makwe2x & pakwe2x...jgn argue psal yg 20% lg sbb tu mungkin utk yg mmg workholic atau mahu kaya cepat (cth: SYN..sila pikir secara senyap)...no 1, work hard..no 2, work hard, no 3 work hard...(tidak ada kna mengena dengan aku)..peratusan ini aku anggarkan utk kaum melayu saja..jgn compare dgn bangsa lain...

mesti ditutup dengan conclusion yg menarik..so, anak2x bilis sekalian, sila sedar di mana anda..hahaha...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home